onsdag, marts 29, 2006

Bendt Bendtsen Feel Good.


Er det noget man heller vil se, end Økonomi og Erhvervsministeren give sit personlige bud på James Browns klassiker, hen over dansegulvet ?. Javel måske er det på vej. I følge et § 20 spørgsmål ser det ud, som om man er ved at Jazze ministeriet op

Spm. Nr. S 3500
Til økonomi- og erhvervsministeren (Bendt Bendtsen (KF)). ( 23/3 06 ) af: Rasmus Prehn (S)

Spm i fuld tekst:
Vil ministeren redegøre for, hvordan Erhvervs- og Selskabsstyrelsens værdi »funky« gavner danske virksomheder og skatteborgere?

Skr begrundelse:
I Erhvervs- og Selskabsstyrelsens værdisæt fastslås det, at »jeg er funky, udfordrer vanetænkning og finder nye veje, der gør en forskel«.

Fra styrelsens egen hjemmeside hedder det uddybende om deres værdisæt.

Styrelsens værdisæt

Vores resultater gør en forskel
Jeg er funky, udfordrer vanetænkning og finder nye veje, der gør en forskel

Vi viser handlekraft
Jeg udviser engagement, smitter andre med min begejstring og giver aldrig op

Vi har fokus på kvalitet
Jeg er værdiskabende og sikrer med mit arbejde, at vi sammen skaber bedre erhvervsvilkår

Vi lytter til alle og tænker på tværs
Jeg respekterer og lytter til andre og accepterer forskellighed. Jeg søger og deler viden og oplevelser – også uden for mit fagområde

Vi skaber sammen en god arbejdsplads
Jeg udviser hjertetanke og spørger både til opgaven og til personen



Ja så er HR- industien vist rykket helt i central-adminstrationen. Er værdiskabende og funky, de helt nye plus-plus ord ?.

Så besvarelse i dag.
Prehn henviste til at ordet "funky" åbenbart i visse miljøer betyder f.eks ildelugtende. Det afviste Bendt Bendtsen så var en del af de nye toner i styrelsen.
Åbenlys Urimelighed er så lidt funky man kan blive. Her holder vi fast i vores gammel sludder.

Henrik Hansen

2 Comments:

At april 19, 2006 1:24 AM, Anonymous Anonym said...

Hej Henrik

Jeg har brugt og udbygget din henvisning til Erhvervs- og Selskabsstyrelsens nye værdisæt, samt linket til din blog. Håber det er OK.

Det er en ret fantastisk historie synes jeg :-)

C

 
At april 19, 2006 2:27 PM, Blogger Henrik Hansen said...

Fint, fint

Jeg er jo bibliotekar og vi mener jo at information er til for at spredes.

Henrik Hansen, en blogejer, der også tilstræber at have "Hjertetanke"

 

Send en kommentar

<< Home